MEN TANKENE MINE FÅR DU

26. august 2010

Familien Åberg




Det har slått meg at Albert Åbergs mor, så vidt jeg vet, aldri blir nevnt! Hvor er hun? Hva skjedde med henne? Har faren, Bertil, tatt en Josef Fritzl og har henne nedi kjelleren? Er Jane Fonda hans hemmelige mor? Er faren egentlig en kvinne og Albert et resultat av en ons?
At Albert begynte å jobbe som lagersjef da han ble voksen var egentlig litt teit å skrive bok om, det ødela liksom illusjonen om at noen aldri blir voksen. Nei forresten, jeg har noen andre levende bevis på at noen aldri blir voksen - men det er ikke greit av den grunn.

Vi vet jo alle at Pippi Langstrømpes mor er i himmelen, mens faren var en negerkonge. Jeg var litt redd Pippi før, syns på en måte hun var litt vågal og naiv. Hadde Pippi virkelig eksistert ville hun vært på en institusjon, det er bra ikke barn tenker i de baner når de ser henne.
Det mest urovekkende med Pippi er hva de i Estland kaller henne. PIPI PIKKSUKK! Burde det ikke være en slags betydningssjekk på alle barnefigurers kallenavn i andre land? Ikke at det gjør meg noe, det er jo nesten litt underholdende.

Over til noe helt annet; jeg har funnet opp et nytt ord!
Tenk deg, du setter deg inn i en taxi, taxisjåføren stinker sur og gammel tobakk. Blandet med duften av løkpølse, svette, 1 ukes rompesaft og altfor mye Axe! Hva blir du da? Du blir Intaxicated! Jeg vet ikke om jeg burde fått dette ordet godkjent og stemplet med mitt navn, men her står det svart på hvitt i tilfelle noen skulle påberope seg dette fabelaktige ordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar